Stone Island

Een cult-fenomeen die jongere generaties in stand houdt!

De cultuur van onderzoek, experiment, functie en gebruik vormt de basis
die Stone Island als merk altijd al gede niëerd heeft. Het modemerk is in 1982 opgericht in Ravarino, Italië, door het genie Massimo Osti. Binnen één jaar kwam Carlo Rivetti in beeld. Hij kocht 50% van Osti’s bedrijf in 1983 en nam, samen met zijn zus Cristina, het geheel van het bedrijf in 1993 over en beloofde de continuïteit, die door de jaren heen het DNA van het merk had versterkt, door te zetten. Stone Island werd bekend door in het extreme te experimenteren met vezels en textiel, dit toe te passen op innovatieve ontwerpen, en opnieuw de gemeenschappelijke interpretatie van sportkleding te herde niëren. Daarna groeide het merk uit tot een cult- fenomeen waarbij het haar positie als eigentijds referentiepunt voor jongere generaties in stand hield.

De kracht van Stone Island ligt in haar unieke vermogen om continu te experimenteren met kleurstoffen en verftechnieken die in het laboratorium van het modemerk ontwikkeld worden. Deze afdeling is in staat om geavanceerde technologie, ervaring en menselijk vermogen, te combineren en heeft door de jaren heen meerdan 60.000 verschillende kleurstoffen ontwikkeld.