TEN C – ‘DE NIEUWE KLEREN VAN DE KEIZER’,

INTRODUCEERT DE ‘LIFELONG’ COLLECTIE

Het sprookje ‘De Nieuwe Kleren van de Keizer’ heeft als onderliggende boodschap om verder te kijken dan de werkelijkheid die je wordt voorgespiegeld, om je oordeel te baseren op wat er werkelijk is, in plaats van mee te gaan in de ‘media-blur’, de hypes die worden gecreëerd door de mode-industrie.

TEN C kledingstukken, die een leven lang meegaan, vragen om waardering om wat ze zijn en niet om wat ze lijken te zijn. Vrienden voor het leven, ‘maatjes’ om samen oud mee te worden. De ongelooflijke Japanse Jersey voegt zich in de loop der jaren zeer subtiel tot een onmisbaar accessoire in je dagelijkse leven. Net als het geblutste horloge dat je herinnert aan die keer dat de bungee brak en je arm zou hebben gebroken als je dat bewuste horloge niet zou hebben gedragen. De tent die met trots de littekens draagt van alle avonturen die jullie samen hebben beleefd. Die broek die je maar niet weg kunt gooien. Ze worden een onlosmakelijk deel van je leven.

TEN C gelooft dat ze door hun filosofie van ambachtelijk vakmanschap en de creatie van kleding die een leven lang meegaat, helpen de wereld een stukje beter te maken door een statement te maken tegenover de huidige weggooimaatschappij. Door de liefde voor hun vak en de kwaliteit van hun kleding.

TEN C wordt ontworpen door Alessandro Pungetti en Paul Harvey en wordt exclusief in Italië gemaakt door FGF Industry s.p.a.